IV edycja szkolnego konkursu 3 FACTOR

1-go lutego 2018 roku w naszej szkole odbyła się 4 edycja konkursu językowo – sprawnościowego 3–FACTOR. Swoje umiejętności i wiedzę w różnych ciekawych konkurencjach przetestowały następujące drużyny: 4a (w składzie: Gracjan Kowalczyk, Alan Dębowski, Pani Julia Rokitowska), 4b1 (Natalia Sadkowska, Julia Turos, Pan Dariusz Turos), 4b2 (Maks Zasadzki, Bartosz Fedaczyński, Pani Angelika Kęsicka), 4c (Marcelina Jaroszewska, Wiktor Długokęcki, Pani Marzena Długokęcka), 4d (Jakub Piotrowski, Adam Oleksiak, Pani Dorota Cichalska), 5b (Kamil Ulicki, Zuzia Kozłowska, Pan Sławomir Kozłowski), 6c (Filip Kędzierski, Maja Listkowska, Pani Krystyna Krawczyk) i 6d (Wiktor Wojciechowski, Krystian Telesiewicz, Pani Justyna Adamska). Każda z drużyn wzięła udział w 9 konkurencjach sprawdzających zarówno sprawność językową, jak i fizyczną uczestników. Ponad to, testowana była ich kreatywność oraz umiejętność współpracy w drużynie.

Konkurencje:

1.Team Presentation

W konkurencji numer 1 dru żyny prezentowały swój skład w formie krótkiego przedstawienia, plkatu, wierszyków, etc. Oceniana była kreatywność oraz poprawność językowa. W sumie, drużyna mogła uzyskać maksymalnie 5 punktów za tę konkurencję.

2. What’s the tune?

Kolejna konkurencja to odpowiednik znanego show „Jaka to melodia?”, w języku angielskim nazywa się „What’s the tune?”. Każda drużyna musiała zidentyfikować anglojęzyczny utwór muzyczny słysząc tylko jego krótki, 10-sekundowy, fragment. Punktowane było odgadnięcie tytułu oraz wykonawcy (po 1 punkcie za każdą informację). Maksymalna liczba punktów do uzyskania w tej konkurencji wynosiła 20 punktów.

3. a PIECE of cake

Konkurencja numer 3: a Piece of cake – nazwa ta w metaforycznym znaczeniu to odpowiednik powiedzenia „bułka z masłem”, jednak  konkurencja ta okazała się dość wymagająca, ponieważ jej nazwa, ze względu na grę słów w niej zawartą, nawiązywała również bezpośrednio  do zasad gry, w której za pomocą „kawałków” zdjęć (kawałek to po ang. piece) należało odgadywać co lub kto się na nich się znajduje. Konkurencja ta miała bowiem na celu sprawdzenie znajomości najbardziej charakterystycznych miejsc/budowli/zabytków/osobistości w krajach anglojęzycznych. Drużyna dostawała fragmenty zdjęć, jeśli udało jej się odgadnąć co przedstawia zdjęcie po ujrzeniu tylko 1 fragmentu przyznawano aż 3 punkty, 2 fragmenty to 2 punkty, 3 fragmenty- 1 punkt, 4 fragmenty = 0 punktów.

 4. Riddles

Konkurencja ta polegała na rozwiązywaniu zagadek i rebusów, które miały na celu sprawdzenie znajomości słownictwa. Każda poprawnie rozwiązana zagadka to 1 pkt.

5.V.I.P.

Kolejna Konkurencja o tajemniczej nazwie- V.I.P, polegała na rozszyfrowaniu skrótów w języku angielskim. Należało w niej podać pełną wersję zaszyfrowanej zagadki, np. LOL –laugh out loud. Przyznawano 1 pkt. za każdą poprawną odp.

6. Memory Master

Konkurencja polegająca na wypisaniu jak największej ilości słów w danej kategorii w ciągu 2 minut. Np. Kategoria: HOUSE – DOM – uczestnicy wypisują wszystkie swoje skojarzenia: living room, kitchen, bedroom…, etc. Ta drużyna, której uda się w jak najkrótszym czasie wypisać i przetłumaczyć jak najwięcej słów związanych z tematem – wygrywa. Możliwość zdobycia max- 3 pkt.

7. The puzzle  

Drużyna musiała jak najszybciej ułożyć w poprawnej kolejności rozsypankę wyrazową tak, aby powstało poprawne logicznie i gramatycznie zdanie w języku angielskim. Możliwość zdobycia- 4pkt.

8. Tongue – twister

Wybrana osoba z drużyny miała za zadanie poprawnie powtórzyć łamaniec językowy po angielsku. Możliwość zdobycia- 1pkt.

 9. Tug-Of-War

Konkurencja polegająca na przeciąganiu liny. Wygrywa drużyna, która przeciągnie na swoją stronę zawodników z drużyny przeciwnej. Zwycięzcy otrzymują- 1 pkt.

 

W jury konkursu zasiadały następujące osoby:

  • Pani Dorota Ossowska – dyrektor Szkoły Podstawowej numer 3;
  • Pani Ewa Tokarska – reprezentant wyd. Oxford University Press;
  •  Pani Marta Duda – nauczyciel języka angielskiego w Gimnazjum Miejskim;
  • Pani Kinga Wochowska – nauczyciel języka angielskiego w naszej szkole.

Najwięcej punktów, i zarazem 1 miejsce w konkursie, uzyskała klasa VI D, 2 miejsce wywalczyła klasa VI C, na 3 miejscu uplasowali się uczniowie z klasy 5 B. Klasa IV B 1 oraz IV B 2 uzyskały wyróżnienia.

Konkurs swoimi występami uświetnili: Gabriela Nyklas z klasy V b śpiewając piosenkę ‚Mary did you know’ oraz Weronika Rutkowska z klasy V c wraz z partnerem tanecznym – Kacprem Raniszewskim, tańcząc walca angielskiego, wiedeńskiego oraz quick step.

facebook